2015年10月14日 星期三

[Music] My Immortal

一個真正愛你的人,不會讓你置身危險。
如果真的是這樣,你要想清楚,他真的愛你嗎?

======

今天在逛街經過3C的店家,正好聽到這首歌。
Evanescence(伊凡賽斯) - My Immortal (不朽的愛)

Immortal 本是形容詞,意思是不朽的、永恆的,不過歌詞講的是愛情,所以翻譯成不朽的愛


I’m so tired of being heresuppressed by all my childish fearsAnd if you have to leaveI wish that you would just leaveCause your presence still lingers hereAnd it won’t leave me alone  These wounds won’t seem to healThis pain is just too realThere’s just too much that time cannot erase
When you cried I’d wipe away all of your tearsWhen you’d scream I’d fight away all of your fearsI held your hand through all of these yearsBut you still have all of me You used to captivate meBy your resonating lifeNow I’m bound by the life you left behindYour face it haunts my once pleasant dreamsYour voice it chased away all the sanity in meThese wounds won’t seem to healThis pain is just too realThere’s just too much that time cannot erase I’ve tried so hard to tell myself that you’re goneBut though you’re still with meI’ve been alone all along 
我厭倦此地因兒時的恐懼而壓抑如果你必須遠離希望你一走了之因你的身影在此游移我無法置之不理 這傷痛似乎無法痊癒這痛苦太過真實有太多時間無法抹滅的回憶 若你哭泣,我拭去你臉上的淚若你害怕,我為你驅走恐懼多年來我陪伴你走過風風雨雨現在,你仍擁有我的一切 你曾另我著迷你閃耀照亮我心但此刻我卻耽溺在於我兩的過去你在我的美夢中徘徊不去你的聲音讓我神智不清這些傷痛似乎無法痊癒這些痛苦太過真實有太多時間無法抹滅的回憶 我努力告訴自己你已不在但你的回憶仍在此徘徊即使你的愛從不存在

=====

我記得我第一次聽到這首歌是在楠梓國中代理時聽到的,
而原始的MV並不識這首歌,而是一連串車禍的影片剪輯。

當時的班級國三要畢業了,
所以在我的資訊課裡,我把這部影片送給他們,
期許他們能懂得分辨身邊的人是不是真正愛自己的人。

這影片在Youtube我記得有好幾次都被禁播,
不知道這一次開播後,下次被禁播是甚麼時候了。





除了這首歌之外,我也把「手紙-給十五歲的你」這首歌送給他們。
祝福所有畢業生畢業快樂。 


沒有留言:

張貼留言